Сватба във Варна

От 2010г. без фотомафията в Ритуална зала Варна

Posted on: 27/11/2009


Натириха фотографите от Ритуална зала във Варна. Чака ни нова организация на движението в центъра Фотографите, които снимат радостните събития пред Ритуланата зала и АГ болницата във Варна, бяха натирени от кмета Кирил Йорданов.
Кметът е разпоредил на шефовете на “Обреди” Любчо Любчев и на АГ – д-р Петър Атанасов да вземат мерки фотомонополът да бъде премахнат. За проблема се разчуло след като варненци се оплакали на градоначалника. Те разказали, че фотографите пред двете места не позволявали друг да снима, а с фотоси хората можели да се сдобият само от тях и то срещу заплащане.
Според кмета на Варна тази практика е порочна и затова е трябвало да бъде прекратена. Фотографите пред Ритуалната зала ще продължават да снимат до края на годината. До тогава имат сключен договор с “Обреди”, научи вестник “Позвънете новини”-Варна. След това ще им се наложи да дават възможност на всеки, който иска да “щрака” свободно.
Източник: pozvanete.bg

Някакси много ме зарадва тази новина🙂 Жал ми е за хората, които го работят това, но не  луд този, който яде баницата, а който му я дава. Все пак никой не им отнема хляба, просто няма да се плаща ако искаш да си доведеш фотограф. Много съм щастлива, че най после ще се сложи край на този монопол!  Много мразя да ми се навлиза в личното пространство, особено в такъв важен за мен ден, без изречното ми съгласие. Никой не те пита „Може ли? Искате ли?“  О да! Бих искала. Ако ме попитат!  Нямам нищо против да  снимат фотографите на Ритуална зала, но само при моето изречно съгласие, а също и роднините и приятелите ми също да могат да снимат без да ни искат пари за правото им да снимат на територията на Обредния дом.
Много ме хвана яд, че Ритуална Зала във Варна налагат по най – груб и безцеремонен начин монопол и диктуват и определят правото ти да си доведеш фотограф, който да те снима и ти искат пари, защото това става на тяхна териториа. Затова искам да стисна виртуално ръката на кмета. Ще се постарая да цитирам и цени за откупуване на правото за фото- и видеозаснемане. И до колкото знам от форумите, техните фотографи пак не са позволявали на гостите и фотографите на младоженците пълен достъп до залата. Примерно нямаш право да застанеш до младоженците и да ги снимаш как се разписват дори и да дадеш 60 лв за фотоправо.
С казаното до тук искам да изразя възмущението си от това да те дърпат за пари за всичко във въпросната Ритуална зала. И се радвам, че е взето решение да се премахне заплащането на фотоправо.

5 Отговора to "От 2010г. без фотомафията в Ритуална зала Варна"

Прекрасна новина! Приятно съм изенадана от намесата на кмета и на мен ми се иска да му изкажа благодарностите си!
На мен ми предстои сватба през 2010 и поради наглото държание на служителите на „Обреди“ обмислях вариянт за сключване на брак с изнесен ритуал от община Аксаково дори или да подпишем през седмицата и да си направим ритуал без тях в сватбеният ден. Опасявам се, че държанието и манталитетът на въпросните лелки едва ли ще се промени, но поне и тази промяна е нещо!
Браво :)!

Нее, няма нужда да е в Аксаково. Винаги се подписвате в самата Ритуална зала независимо къде. Служителите нямат право да изнасят книгата извън залата, затова при всички положения – първо подпис и после – изнесен ритуал, който можеш да го направиш и на Луната ако искаш😉🙂 Нямам никакви снимки от подписването в залата! Толкова много ме хвана яд, че в най-щастливия си ден ще пълня нечия гуша, без мое съгласие и желание, 1000 пъти ни питаха дали искаме техен фотограф на ритуала!!!! Имаме съвсем малко снимки и то на излизане и преди да влезнем, и без друго не бях с рокля, а просто се подписах🙂 И сега…. да ти кажа…това е единственото нещо, което си спомням от целия ден! Така, че просто ми направиха добро като не ме снимаха😉
На теб ти пожелавам приятна подготовка за сватбения ден! Ако имаш нужда от помощ или съвет, можеш да ми пишеш на пощата или просто се разходи из блога ни, адяваме се да сме описали там взичко, което може да помогне на младоженска двойка при подготовката. пощата ми е mesechinka в gbg.bg🙂

Дано се окаже вярно. Това нахалство продължи прекалено дълго и огорчи приготовленията на много млади двойки!!

Крайно време беше да сложат край на тази дивотия. Потресен съм, че още е продължавала. Останах втрещен преди 7-8 години когато бях на сватбата на братовчедка ми във Варна. Когато извадих фотоапарата и застанах да им направя няколко кадъра настана истинска война, срам и позор и това ми било ритуална зала….. Даже след ритуала излезна шефката на залата и започна да се кара с мен и с младоженците…..

Днес снимах младоженци, които не си бяха платили фотоправо за ритуала. Затова реших да им направя яколко снимки пред залата, в коридочето, докато чакаме сватбата преди нас да мине. Жената от ритуалната веднага погледна бележката и ми забрани да снимам. Това било територия на обредния дом а младоженците не са си платили…в същото време лешоядите навън вече бяха разпечатали снимките, които нащракаха набързо. Все още съм потресена!

Вашият коментар

Баланс байкове детски колела без педали каски Kiddimoto


Some Rights Reserved

